onsdag 13 mars 2013

50-ÅRS KORT I VINTAGESTIL !

Det är alltid trevligt när en kortbeställning genererar i ytterligare beställningar!

För en tid sedan beställde min granne ett kort till sin mosters 40-års dag och hon blev visst glatt överraskad över det fina kortet hon fick!

När hennes väninna fyllde 50 år så beställde hon ett kort utav mig och hon ville gärna att kortet skulle vara i lite gammaldags stil, i övrigt fick jag helt fria händer!


Här har jag lekt loss med mina Spellbinders Grand Scalloped Circles som jag använt som kortstomme.

Efter att ha stansat ut cirklarna färgade jag in dom med Distressdynan Antique Linen, gillar verkligen effekten att få den där vita kanten runt omkring det infärgade, det blir så himlans läckert!

Själva framsidan har jag kört igenom en av mina favorit embossingfoldrar, Provo Craft's Happy Birthday, på så sätt får man till det där lilla extra, kortet blir inte lika platt o tråkigt!

Slutligen, mottagarens namn är skrivet med Quickutz alfabetet Studio SkinniMini och siffrorna är bruna Foam Thickers från American Crafts, detta på en diecut utav Spellbinders Sixteen vilken är min personliga favorit i Spellbinders familjen, tycker den är SÅÅ SNYGG och användbar!!



- Posted using BlogPress from my iPhone



Inga kommentarer: