tisdag 24 januari 2012

PIFFA UPP HALVTRÅKIGA DEKORATIONER !

Ja för det kan man lätt göra alldeles själv!

Jag fullkomligen älskar när min numera tyvärr halvfungerande hjärna vaknar till och inspirationen bara flödar!

Här har jag t ex lekt lite med helt vanliga knappar, Watermark stämpeldyna samt lite olika sorters embossingpulver och se sån skillnad det kan bli av så lite.

Här har vi först en helt genomskinlig knapp som fått ett hologram emnossingpulver på sig. Tyvärr så gör inte effekten sig helt rättvis på bilden då den glittrar mer skimrande i verkligheten.




Här har en ljusgul knapp fått samma sorts pulver på sig då jag var nyfiken på o se hur det såg ut på en färgad knapp men nja, den genomskinliga blev nog snäppet snyggare. Men sen beror det ju givetvis vad man ska använda knappen på för alster!




Sist ut min personliga favorit av dessa tre! Denna doppade jag i UTEE embossingpulver, och då färgen pearl i två omgångar.



För er som inte känner till UTEE pulver kan jag kort berätta att det står för "Ultra Thick Enamel Embossing" och är ett mer grovkornigt embossingpulver som är väldigt tacksamt och mycket kul att jobba med flera lager på en o samma pryl.

Jag återkommer till just UTEE pulver i ett senare inlägg där jag kommer visa lite mer vad man kan göra med just detta pulver.

Det var allt för idag, mer blir det förhoppningsvis imorgon, hoppas du tittar in igen då!




- Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer: