torsdag 3 november 2011

EN TÄNDSTICKSASK TILL EN NYFUNNEN VÄN !

Jag är alldeles glad för jag har fått en ny alldeles underbar vän, Jaqueline heter hon!

Tidigare så har vi bara hälsat på varann när vi setts ute på promenad då vi bor i samma område. Men för några dagar sedan när jag skulle ut och gå en sväng så mötte jag henne då hon var på väg hem med sina små vovvar och då tog jag tillfället i akt och började prata med henne lite mer och sedan dess har vi nog pratat varje dag, antingen via Facebook, sms eller när vi träffats! Tänk att vi bott så nära varann i typ 1 år utan att veta om varann…

Igår så kände jag att jag ville henne nån liten present för att visa min uppskattning över vår blivande vänskap och vad passar väl inte bättre då nu i höstmörkret än en altrad tändsticksask!?

DSC_2911DSC_2905DSC_2923 
DSC_2949DSC_2950DSC_2933

Idag såg jag anslag om julbasaren som ska hållas här i vår förening och där tänkte jag ju givetvis ta tillfället i akt och stå och sälja lite julkort, altrade tändsticksaskar, teljuskort, bokmärken mm, det ska bli skoj!

Julbasaren är lördag den 26 november så nu blir det full fart i pysselhörnan fram tills dess minsann!

Inga kommentarer: