lördag 29 oktober 2011

PENSION – LIVETS EFTERRÄTT !

Idag kom jag mig äntligen för att blogga lite och det med ett kort som jag gjort till en kompis då hennes kollega gick i pension i onsdags.

IMG_4017IMG_4191

Jag tog och gjorde ett enkelt stafflikort med vit kortstomme och på framsidan har jag använt mig utav lila cardstock.

På kanterna av den lila cardstocken har jag använt mig utav min edge scraper för att få till den där snygga slitna looken på  pappret. Kanterna är chalkade med färgen Chestnut Roan för att få den där lite brända utseendet. I hörnorna satte jag brads i form utav skruvar, dessa är faktiskt min personliga favorit i bradsvärlden!

Det som drar till sig blickarna mest på detta kort är ju givetvis den helt fantastiskt vackra Spellbindern vid namn “Fleur de Lis Rectangles”. Jag har använt den i två storlekar samt i två olika färger, för att lyfta fram det hela lite extra så har jag även monterat dessa med 2 mm distanskuddar.

På den vita utsansade Spellbindern har jag stämplat med Pysseldags egen stämpel – “Pension Livets efterrätt”, den är även embossad med transparent pulver.

Som grädde på moset fick det bli lite blommor också. Körsbärsblommorna i nedre hörnet är köpta men dom söta små rosorna i övre hörnet har jag minsann gjort själv, väldigt pillrigt men kul, samtidigt riktigt användbart speciellt när man gör kort då du kan matcha färgerna på ett helt annat sätt än med köpta rosor.

Mottagaren av kortet blev visst alldeles till sig utav lycka och det gjorde ju givetvis mig ännu gladare!

Jaha, det var allt från mig för denna gång, nu ska det kluras på nya alster att blogga med så jag hoppas vi syns snart igen i en dator nära dig!


Ha en riktigt trevlig helg allesammans!

Inga kommentarer: