torsdag 29 september 2011

DEBUT SOM SCRAPTRÄFFSARRANGÖR !

Gårdagen var en stor och betydelsefull dag för mig, jag anordnade min allra första och definitivt inte sista scrapträff i vår föreningslokal här hemma i Hallunda där jag bor och det var bara SÅÅÅ himla kul!

Vi var 7 st glada scrappare beståendes utav mig,
Ciza, Anna N, Anna K, Ingrid, Irene och Tessan.

Vi fick även besök utav både
Johanna och Jessica som kom förbi en sväng och avundades oss som satt o mös tillsammans bland allt pyssel! Sen har vi ju min helt underbara pappa som var så gullig och gick och köpte pizza till oss alla, det var väldigt uppskattat!

Totalt finns det plats för 8 st glada scrappare i lokalen om man vill ha lite space att breda ut sig med alla sina pryttlar och det är ju rätt välkänt bland oss pysseltokar att det brukar behövas!

Framöver kommer jag absolut att försöka få till lite scrapträffar men då kommer det främst att bli lördagar så dom flesta är lediga dagen efter.

För min del blev det inte så mycket pysslat då jag hade lite svårt att koncentrera mig men några fler rosor fick jag ju till och nu börjar jag få riktig kläm på det där med att göra egna rosor, alldeles skojigt!

Och ännu roligare är det ju nu när jag har 2 st nya blomstansar från EK Success som snälla Anna N köpte åt mig på
Helénes Present och papper när hon var där tidigare i veckan, dom är helt suveräna att stansa med och klarar mycket tjockare papper än den vi hade innan så nu är det ingen match att göra rosor utav papperna i blocken vi köpt på Lidl längre vilket känns kul!

flower-retro-flower-L IMG_3743

Nej nu är det dags att plocka ihop sig och göra natt här hemma så att man orkar med morgondagen för då är det heldag på stan som gäller! Först åker vi med Johanna till Helénes present och papper i Hässelby, därefter bär det av in till city för att besöka Skapa Hobby, Scrapparazzi och Pyssloteket. Vi ska även besöka något antikvariat och lite andra butiker samt få i oss lite mat på något trevligt ställe!

Så nu säger jag godnatt och sov så himlans gott allihop!

Inga kommentarer: