måndag 14 juni 2010

NYTT GRATTISKORT !


Idag fyller Ingrid på min gård 84 år så jag har gjort ett grattiskort som jag och Myran gick över o lämnade till henne, det var uppskattat! Träffade även hennes dotter Nettan som var där, hon är lika kattokig som mig, det var trevligt!

Kortet fick jag ihop på mindre än 1 timma vilket är rätt otroligt för o va mej numera måste jag säga! Kanske är det lite kreativitet på väg tillbaks? Det vore inte fel nånstans isåfall!

Ingrid_84 ar_framsidaIngrid_84 ar_insidaIngrid_84 ar_baksida 

Som stomme till kortet använde jag ett vanligt cardstock av modellen Courduroy. På framsidan har jag använt mig utav ett mönstrat pappaer från Fiskars som jag rivit och chalkat kanterna på, hörnorna är ju givetvis också rullade med tandpetare, Cathrine´s stående favorit! Över detta har jag lagt en bit gul cardstock som jag stansat kanterna på med Fiskars kantstansen Sunburst. Slutligen så har jag jobbat med en tag som jag först färgat in med distressdynan Wild Honey, därefter har jag skrynklat ihop min tag ordentligt för att till sist släta ut den och färga in med distressdynan Rusty Hinge som gjort att den får sådär härligt gammal o sliten look. Längst ner i högra hörnet satt jag en lite bukett med rosor som jag tyckte passade Ingrid, dessa fick lite Stickles på sig som en liten extra detalj!

Inuti har jag klätt kortet med ett blommönstrat papper från upsy daisy DESIGNS, Oodles Of Doodles – Flower Pop heter pappret om nån undrar! Ovalerna inuti kortet är utstansade med Spellbinders och texten har jag fixat i Photoshop och skrivit ut på skrivaren min.

På baksidan har jag satt min lilla Handgjort av skylt som jag tycker pryder baksidan på ett kort alldeles utomordentligt bra!

Det var allt för den här gången, nu är det snart dags för lite mys i soffan med en skål popcorn och Roomservice!

2 kommentarer:

Unknown sa...

snyggt! jag vill oxå pyssla... :)

Anna sa...

Så snyggt kortet blev och jag förstår att Ingrid blev glad över det! :-)

Kram Anna