söndag 6 juni 2010

NYA DISTRESSDYNOR !

Ikväll har jag lekt med mina nya distressdynor som jag köpte hos Anna på Pyssloteket häromdagen!

 

Dom färger jag köpte var följande:

• spun sugar

• victorian velvet

• bundled sage

• forest moss

• crushed olive

• rusty hinge

• wild honey

 

Då jag är väldigt förtjust i att jobba med tags så blev det såna jag använde mig utav denna gång och så här blev resultatet!

DSC_7421

På varje tag har jag använt mig utav 2 olika distressdynor och först färgade jag in dessa med den ljusare dynan, därefter skrynklade jag ihop tagen för att sedan ge mig på den med den mörkare dynan så att vecken får lite färg vilket ger en så där härligt sliten o gammal look!


Därefter la jag mina tags upp o ner, sprayade dom med lite vatten och strök sedan med stykjärn på baksidan för att få dom någolunda släta o fina! När detta var klart var det dags att stämpla o embossa för att slutligen piffa upp varje tag med varsin liten bandsnutt och vips så var det klart!

 

Det var allt för idag, nu är det dags o sova och imorgon blir det garanterat mer lek med distresser o tags!

 

Kram o godnatt på er!

4 kommentarer:

Åsa / Dolores sa...

Jättefina tags! Det är sååå kul att leka med distresser, jag gillar dem massor! ♥
Kram / Dolores

Laila sa...

*tummen upp*

Ann-Sofi sa...

Snyggt! Jag har själv aldrig provat distresser men är sugen på att prova.

Anna sa...

Tagsen blev så snygga med nya distresserna! :-)

Jag ser fram emot de tags som är på väg med posten. ;-)

Kram Anna